Warunki handlowe

Warunki Handlowe

 

  1. Postanowienia ogólne

 

1.1. Niniejsze warunki dotyczą sprzedaży wysyłkowej realizowanej przez: „Robert Willam, al. Monte Cassino 6, 75-412 Koszalin, NIP 6691650257” w sklepie internetowym www.r-shop.pl zwanym dalej Sprzedawcą.

 

1.2. Warunki handlowe r-shop.pl nie mają zastosowania do sprzedaży prowadzonej na innych platformach handlowych.

 

1.3. Nazwa i logo sklepu internetowego są własnością Sprzedawcy.

 

1.4. r-shop.pl nie prowadzi sprzedaży na rzecz osób fizycznych.

 

  1. Oferta

 

2.1. Ze względów technicznych zdjęcia produktów prezentowane w sklepie internetowym w nieznacznym stopniu mogą różnić się od ich realnego wyglądu.

 

2.2. Różnice rzeczywistego wyglądu produktów w stosunku do ich prezentacji w sklepie internetowym, wynikające z niedoskonałości przekazu internetowego nie zmieniają podstawowych właściwości i cech użytkowych produktów i nie mogą być podstawą do reklamacji.

 

  1. Zamówienia

 

3.1. Złożenie zamówienia w r-shop.pl jest równoznaczne z akceptacją niniejszych warunków handlowych przez Kupującego.

 

3.2. Dla zamówień o wartości netto powyżej 3.000 PLN Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ustalenia indywidualnych warunków dostawy i płatności .

 

3.3. Forma i sposób składania zamówień są dowolne. Zamawiający, składając zamówienie, powinien podać wszystkie dane niezbędne do wystawienia faktury, adres dostawy, adres email do korespondencji oraz numer telefonu.

 

3.4. Sprzedawca przed przystąpieniem do realizacji zamówienia może zażądać od zamawiającego potwierdzenia prawdziwości danych podanych w zamówieniu.

 

3.5. Sprzedawca może odmówić przyjęcia i realizacji zamówienia bez podania przyczyny.

 

3.6. Przyjęcie zamówienia jest potwierdzane w formie elektronicznej. Potwierdzenie zamówienia jest jedynym dowodem jego rejestracji w systemie sprzedaży. Brak potwierdzenia zamówienia w ciągu 48 godzin może oznaczać, że zamówienie nie dotarło do Sprzedawcy.

 

  1. Ceny

 

4.1. Prezentacja cen w sklepie internetowym ma charakter informacyjny i nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.

 

4.2. Sprzedawca dopuszcza stosowanie cenników indywidualnych dla wybranych klientów.

 

4.3. Prezentowane ceny obejmują wyłącznie wartość netto towaru i nie obejmują dodatkowych usług takich jak wnoszenie, rozpakowanie i montaż towarów.

 

  1. Faktury

 

5.1. Faktura jest wystawiana w momencie wysyłki towaru do odbiorcy.

 

5.2. Faktura jest przesyłana do odbiorcy pocztą elektroniczną w formacie PDF. Odbiorca jest zobowiązany wydrukować fakturę i przechowywać jej papierowy egzemplarz zgodnie z obowiązującymi przepisami. Faktura w formie wydruku na papierze jest wystawiana i przesyłana tylko na wyraźne życzenie Odbiorcy.

 

  1. Płatności

 

6.1. Datą zapłaty przelewem jest data wpływu środków na konto Sprzedawcy.

 

6.2. Sprzedawca nie przyjmuje wpłat gotówkowych.

 

6.3. W przypadku zwłoki w zapłacie Sprzedawca zastrzega sobie prawo do naliczenia odsetek w wysokości ustawowej.

 

6.4. Prawo własności do dostarczonych towarów przechodzi na kupującego z chwilą zapłaty całej wartości faktury.

 

  1. Dostawa

 

7.1. Przesyłki dostarczane są do Klientów za pośrednictwem firm transportowych, wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

 

7.2. Dostawa jest realizowana „do drzwi” na adres wskazany przez Kupującego w zamówieniu.

 

7.3. Dostawa zakupionych towarów nie obejmuje rozładunku, wnoszenia, rozpakowania i montażu.

 

7.4. Przyjęcie dostawy jest potwierdzane przez Klienta na dokumencie przewozowym.

 

7.5. Do każdego zamówienia mogą być doliczane koszty przesyłki, które uzależnione są od wielkości zamówienia, wagi, gabarytu wyrobu oraz miejsca dostawy.

 

7.6. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość dostaw częściowych.

 

7.7. W przypadku nieodebrania dostawy przez Klienta w uzgodnionym terminie, Klient zobowiązany jest do pokrycia kosztów ponownej dostawy oraz innych kosztów dodatkowych, które mogły wyniknąć z faktu nie odebrania przesyłki.

 

7.8. Sprzedawca nie dopuszcza możliwości osobistego odbioru zakupionego towaru.

 

  1. Termin realizacji zamówień

 

8.1. Termin realizacji zmówienia uzależniony jest od asortymentu oraz ilości zamówionych produktów. Przybliżony termin realizacji jest podawany w potwierdzeniu zamówienia.

 

8.2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany terminu dostawy o czym wcześniej poinformuje Kupującego.

 

  1. Gwarancja

 

9.1. Sprzedawca udziela gwarancji na wszystkie sprzedawane towary na okres 2 lat od daty sprzedaży. Wybrane towary mogą być objęte dłuższym okresem gwarancji, informacja o wydłużonym okresie gwarancji znajduje się w opisie towaru.

 

9.2. Gwarancja obejmuje wady materiałowe i produkcyjne towarów.

 

9.3. Gwarancją nie są objęte uszkodzenia spowodowane nieprawidłowym montażem lub nieprawidłowym użytkowaniem, zmiany spowodowane zużyciem, zmianą koloru pod wpływem nasłonecznienia, uszkodzenia mechaniczne powstałe w trakcie użytkowania oraz inne wady towaru wynikające z jego nieprawidłowego użytkowania.

 

9.4. Gwarancja nie obejmuje szkód wyrządzonych innym osobom lub przedmiotom, spowodowanych nieprawidłowym użytkowaniem zakupionego towaru.

 

  1. Zwrot towaru

 

10.1. Klient ma prawo do zwrotu towaru w ciągu 10 dni od daty dostawy bez podania przyczyny.

 

10.2. Przed zwrotem towaru Klient jest zobowiązany poinformować o zwrocie Sprzedawcę i uzgodnić miejsce zwrotu towarów.

 

10.3. Koszt transportu zwracanych towarów pokrywa Klient.

 

10.4. Zwrotowi podlega wyłącznie towar w oryginalnym opakowaniu, nie noszący śladów użytkowania ani uszkodzeń.

 

10.5. Towary nietypowe oraz dostarczane w znacznych ilościach nie podlegają zwrotowi.

 

10.6. Towary sprzedawane z rabatem "Hurtownik" nie podlegają zwrotowi.

 

10.7. W przypadku zwrotu towaru, zwrot pieniędzy do Klienta następuje wyłącznie po otrzymaniu przez Sprzedawcę towaru oraz faktury korygującej podpisanej przez Klienta.

 

10.8. Opłaty manipulacyjne oraz koszty transportu nie są zwracane Klientowi w przypadku zwrotu towaru bez podania przyczyny.

 

  1. Reklamacje

 

11.1. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń powstałych w transporcie Klient ma prawo odmowy przyjęcia przesyłki.

 

11.2. Fakt stwierdzenia uszkodzeń transportowych musi być odnotowany na liście przewozowym, dodatkowo należy sporządzić protokół zawierający opis uszkodzeń, stan opakowania, datę, podpis Kierowcy i Klienta. O zaistniałej sytuacji należy powiadomić Sprzedawcę. Sprawdzenie przesyłki przy odbiorze jest niezbędnym warunkiem ewentualnych roszczeń Klienta z tytułu uszkodzeń bądź okradzenia przesyłki w transporcie.

 

11.3. Zgłoszenia szkód transportowych późniejsze niż 7 dni od daty dostawy nie są uwzględniane.

 

11.4. Reklamacje dotyczące różnicy w kolorystyce pomiędzy fotografiami prezentowanymi w sklepie internetowym a otrzymanymi w rzeczywistości produktami nie stanowią podstawy do zwrotu towaru. Różnice wynikają zwykle z indywidualnych cech poszczególnych monitorów lub drukarek.

 

11.5. Wszelkie reklamacje powinny być składane pisemnie faksem lub drogą mailową. Jeżeli jest to możliwe do reklamacji należy dołączyć fotografie uszkodzeń.

 

11.6. Reklamacje należy składać w ciągu 7 dni od daty stwierdzenia podstawy do reklamacji.

 

11.7. Po otrzymaniu zgłoszenia reklamacji Sprzedawca w ciągu 14 dni podejmie decyzję o sposobie załatwienia reklamacji.

 

11.8. Reklamacje mogą być załatwiane poprzez wymianę towaru na nowy, zwrot wartości towaru lub udzielenie rabatu. W przypadku zwrotu wartości towaru zwrotowi podlega także opłata za transport.

 

11.9. Zgłoszenia reklamacji wynikające z nieznajomości niniejszych warunków nie będą rozpatrywane.

 

  1. Postanowienia końcowe

 

12.1. W przypadku gdy jakiekolwiek postanowienia niniejszych warunków handlowych okażą się nieważne, nie zmienia to ważności pozostałych postanowień.

 

12.2. Niniejsze warunki handlowe obowiązują od 3 czerwca 2015.

W dniu 24 maja 2016 dokonano zmiany punktu 10.6.

Tekst zmienionego punktu w poprzednim brzmieniu:

10.6. Towary sprzedawane z rabatem "do dalszej odsprzedaży" nie podlegają zwrotowi.